donderdag 8 juni 2023

Documentairereeks: De doe-het-zelf Dictatuur

Najaar 2022 ben ik geïnterviewd door Fidan Ekiz en Kees Schaap voor hun documentairereeks "De doe het zelf dictatuur." De aanleiding voor het interview was dat NRC mijn boekbespreking van drie genderkritische titels op de valreep werd gecanceld. Aanvankelijk was de chef Boeken nog enthousiast - “ontzettend goed stuk”- maar nadat een paar redacteuren bezwaar hadden gemaakt, werd mijn bijdrage geschrapt, zonder ruimte te bieden voor overleg of aanpassingen in de tekst.

Mijn boekbespreking van Helen Joyce (Trans. When Ideology Meets Reality), Kathleen Stock (Material Girls: Why Reality Matters for Feminism) en Debra Soh (The End of Gender. Debunking the Myths about Sex and Identity in Our Society) staat nog steeds online op deze website. 

Mijn interview is terug te vinden in deel 1 en deel 4 van de documentaire 

Op YouTube het fragment met het interview in deel 1: "Canceled" for writing about ROGD : Peter Vasterman in "Doe-het-zelf Dictatuur" 2023 NL,, EnSub

MAX zendt documentaireserie ‘De doe-het-zelf Dictatuur’ van Fidan Ekiz en Kees Schaap uit over cancelcultuur 

Omroep MAX zendt de 4-delige documentaireserie De doe-het-zelf Dictatuur uit op NPO Start. De doe-het-zelf Dictatuur is het persoonlijke avontuur van programmamakers/journalisten Fidan Ekiz en Kees Schaap. Het gaat over de wereld van wokeness, uitsluiting en angst; verschijnselen die veel impact hebben op de wereld van nu in het algemeen en die van Fidan en Kees in het bijzonder.