Blog van mediasocioloog Peter Vasterman

Onderzoek, artikelen en discussies over mediahypes en de rol van de media bij de constructie van sociale problemen, schandalen, crises, rampen en risico's. 1996-2025

▼
maandag 25 september 2017

Afscheidsbijeenkomst Dr. Peter Vasterman, de man die de Media Hype op de kaart zette

›
Lees hier een verslag van mijn afscheid bij de Master Journalistiek aan de Universiteit van Amsterdam op 1 september jl.  Geschreven door ...
donderdag 17 augustus 2017

De verdwijning van Joey Hoffmann. Een mediahype ontleed

›
De verdwijning van Joey Hoffmann Jaarlijks raken tien tot vijftien Nederlanders vermist. Vaak hoor je daar niets van, soms wordt er uitvoe...
dinsdag 25 juli 2017

Het digitale schandaal als vorm van eigenrichting

›
Cahiers Politiestudies (ISSN: 1784-5300) Jaargang 2017 43. Eigenrichting May 10, 2017 Abstract: Het digitale schandaal als vorm van eig...
dinsdag 20 juni 2017

Van nieuws over bosbranden krijg je bosbranden

›
NPO RADIO 5 20 juni 2017  In deze droge tijd zijn bosbranden een reĆ«el gevaar. Erover berichten soms nog gevaarlijker. Zogenaamde copycats...
zaterdag 8 april 2017

‘Vechtpartij in Arnhem legt vooral vooroordelen bloot’ Homohaat

›
NRC Handelsblad 8 april 2017 Een gevecht in Arnhem werd wereldwijd nieuws als ernstige homohaat. Waarom was er geen ruimte voor een alter...
woensdag 1 maart 2017

Wat gebeurt er in ons hoofd als wij nepnieuws lezen?

›
Radio 1  De Nieuws BV ‏ Geverifieerd account Meer Wat gebeurt er in ons hoofd als we nepnieuws lezen en wat kunnen we er tegen ...
zondag 12 februari 2017

Onderzoeksjournalistiek: erop uit, aanbellen, contacten leggen

›
Bonnetjesaffaire Het boek over de bonnetjesaffaire van onderzoeksjournalist Bas Haan is spannend, en bevat een belangrijke les: ook in het...
zondag 21 februari 2016

De Hype Cycle van journalistieke innovatie

›
Inleiding t.g.v. de lustrumconferentie van de Master Journalistiek van de UvA op 19 februari 2016.  Peter Vasterman In 1993 was i...
‹
›
Homepage
Internetversie tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.