Blog van mediasocioloog Peter Vasterman

Onderzoek, artikelen en discussies over mediahypes en de rol van de media bij de constructie van sociale problemen, schandalen, crises, rampen en risico's. 1996-2025

▼
zondag 21 februari 2016

De Hype Cycle van journalistieke innovatie

›
Inleiding t.g.v. de lustrumconferentie van de Master Journalistiek van de UvA op 19 februari 2016.  Peter Vasterman In 1993 was i...
vrijdag 22 januari 2016

Hoe in de vluchtelingencrisis de balans zoekraakt in de media

›
Al maanden staan kranten en nieuwsbulletins bol van berichtgeving over de vluchtelingenstroom. Wakkeren media daarmee de angstgevoelens bij...
dinsdag 24 november 2015

Een warrige worsteling met subjectiveit en objectiviteit in de journalistiek

›
24 november 2015  door  Peter Vasterman De komende weken worden op DNR de hoofdstukken uit het boek  Journalistieke Cultuur in Nederland...
maandag 23 november 2015

Objectiviteit in de journalistiek, het meest mishandelde stukje theorie

›
JOURNALISTIEKE CULTUUR IN NEDERLAND op  17 november 2015  door  Peter Vasterman De komende weken worden de hoofdstukken uit het boek Jo...
woensdag 21 oktober 2015

Wat is waar? De bron is voor mensen cruciaal

›
De Telegraaf, 20 okt 2015, 15:00 Vluchtelingen die jonge meisjes aanranden, banen van Nederlanders afpakken en allemaal een iPhone 6 ...
maandag 12 oktober 2015

Peter Vasterman: De vluchtelingencrisis is ‘buitengewoon mediageniek’

›
Door:    Alberta Opoku   op 8 oktober 2015  INTERVIEW – Je kon de afgelopen maanden geen medium openslaan of aanzetten, ...
‹
›
Homepage
Internetversie tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.