Blog van mediasocioloog Peter Vasterman

Onderzoek, artikelen en discussies over mediahypes en de rol van de media bij de constructie van sociale problemen, schandalen, crises, rampen en risico's. 1996-2025

▼
woensdag 26 mei 1999

Verkeerde lading. Wie zaaide nu eigenlijk al die onrust na de Bijlmerramp?

›
Wie zaaide nu eigenlijk al die onrust na de Bijlmerramp. De overheid? De Bijlmerspeurders? Of was het misschien wel de pers? De NVJ organis...
donderdag 20 mei 1999

De rampzalige berichtgeving over de nasleep van de Bijlmerramp

›
De rampzalige berichtgeving over de nasleep van de Bijlmerramp  Peter Vasterman Niet alleen voor de politiek, ook voor de journalis...
woensdag 12 mei 1999

Distorting or Creating Reality?

›
Distorting or Creating Reality? Paper presented at the Horizon 1999 Congress May 12 Utrecht, The Netherlands Peter Vasterma...
zaterdag 8 mei 1999

Pers misbruikte Bijlmerramp.

›
Het eindrapport van de enquêtecommissie signaleert een toename van gezondheidsklachten bij Bijlmerbewoners en hulpverleners: hoe staat het ...
zaterdag 13 februari 1999

Media moeten schandaalkoers bij Bijlmerenquête mijden.

›
  Gepubliceerd in:  NRC Handelsblad  13 februari 1999 Peter Vasterman Voor de media heeft de start van de parlementaire enquête naa...
maandag 21 december 1998

Recensie van McNair, B. (1998) The Sociology of Journalism. London, Arnold.

›
Het chaos model verandert power and privilige Recensie van McNair, B. (1998) The Sociology of Journalism. London, Arnold.  Gepublic...
zaterdag 5 december 1998

Andermans geloof tegen het licht houden. Skepsis congres over mediahypes

›
Algemeen Dagblad, 5 december 1998 Door Lisette Thooft.  Van New-Agetheorieen tot wetenschappelijke hypes: de Stichting Skepsis houdt populai...
maandag 25 mei 1998

Media in de houdgreep van de hype. Mediahype debat in De Balie in Amsterdam op

›
Diana, Gümüs, Zinloos Geweld, Groningen... Media in de houdgreep van de hype. Is de klopjacht op nieuws fataal voor de feiten?...
‹
›
Homepage
Internetversie tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.